5.07.2011 г.

Evaluation report2-II

·       Да много. Тя упражни уменията ми по АЕ;
·       Да беше полезна. Упражнихме говора и уменията си по АЕ;
·       Визитата беше полезна. Аз упражних уменията си и комуникирането на АЕ;
·       Да визитата беше полезна. Езикът, уменията и комуникацията си упражних;
·       Да;
·       Да;
·       Да , АЕ;
·       Визитата беше изключително полезна, защото благодарение на нея, аз получих много нови знания и упражних получените до момента;
·       Да визитата беше полезна. Упражнихме и разменихме знания;
·       Да беше много полезна. Получих много комуникативни умения;
·       Упражних езика и намерих много нови приятели, с които мога да си комуникирам в интернет. Полезно беше за мен, надявам се и за останалите. Научих много нови думи на други езици;
·       Беше полезна, упражнихме езика си;
·       Разбира се. Упражнявах АЕ. Научих се на работа в екип.
От отговорите недвусмислено се разбира, че е оценена като положителна и е помогнала на учениците да развият и обогатят уменията си по АЕ и знанията си по други дисциплини и езици. Подобрени и затвърдени са уменията за работа в екип – български и международен.
1.      Какво Ви даде визитата по отношение на междуличностните отношения?
·        Умения да комуникирам по- добре;
·        Комуникативни умения;
·        Даде ми пример и умения как да се държа с околните и да ги уважавам;
·        Открих много приятели и се надявам да се видя с тях отново;
·        Сдобих се с нови приятели;
·        По отоншение на комуникацията, аз се сдобих с нови чуждестранни приятели, от които научих много интересни знания;
·        Без отоговор;
·        Нищо;
·        Нищо;
·        Даде ми пример как да се държа с околните;
·        Даде ми пример как да се държа с околните и да бъда толерантна;
·        Трябва всички да се уважаваме и да сме толерантни;
·        Всичко, което беше нужно;
·        Без отговор;
·        Всичко;
·        Всичко, което е нужно;
·        По този въпрос, аз мисля, че всички хора сме равни, всички имаме право свободнно да изразяваме своето мнение;
·        Станах по-общителна с непознати хора;
·        Чуствам се по-спокойна да разговарям с хора, които не съм срещала преди;
·        Даде ми незабравими моменти;
·        Даде ми незабравими моменти;
·        Даде ми увереност, че мога да общувам с различни хора, различни характери и от различни култури.
Вижда се, че учениците са преодолели  страховата бариера за общуване на АЕ и неувереността си да говорят на различни теми с непознати и то от други народи. Но има и ученици, които явно не знаят добре АЕ и са отговорили отрицателно или не са дали отоговор. От анализът на отговорите  личи, че знанията на учениците  са на средно и по-ниско ниво, но са успели да се мотивират, нараснала е увереността в собствените им умения и знания, започнали са да работят в екипи.
         4.Какво Ви даде визитата по отношение на международните връзки.
·        Познания за чуждите култури;
·        Разбрах много неща за културите на различните народи;
·        Научих за навиците и кутурите на други държави и беше интересно, все пак са различни и непознати;
·        Без отговор;
·        Без отговор;
·        Научих се по- организирано да работя в екип, и да общувам повече, отколкото  преди;
·        Без отговор;
·        Нищо;
·        Нищо
·        Нищо
·        Даде ни да разберем по какво си приличат и различават тяхната и нашата култура;

Визитата ни показа какви са културите на другите държави и по какво си приличат и различават;
·        Всичко;
·        Без отговор;
·        Всичко;
·        Всичко;
·        По отношение на междукултурните връзки, мога да кажа, че се научиха много неща – култура, бит и език;
·        Определено научих много неща;
·        Научих много неща;
·        Научих много неща за чуждата култура;
·        Визитата показа, че колкото и да се различават нашите култури можем да се сближим.
Може да се заключи, че учениците са научили по нещо за  чуждите култури, бит и език. От отговорите е видно колко е важно да владееш АЕ – отрицателните отговори са ярък пример. Но почти всички са съгласни, че могат да се сближават въпреки културните различия.
         5. Какаво научи за толерантността.
·         Научих,че да си толерантен е много хубаво нещо, защото опознаваш                                                                различни хора, различни идеали и култури;
·         Нищо особено;
·        Че е хубаво нещо и всеки трябва да бъде толерантен;
·        Нищо особено;
·        Че  е хубаво нещо и всеки трябва да е толерантен;
·        Нищо особено;
·        Знанията ми са се  променили след визитата;
·        Ако си толерантен това само ще ти помогне в живота;
·        Толерантността означава много, но според мен най-важното от тях е търпимостта и разбирателството между хората;
·        Какво е това всъщност;
·        Всичко за нея;
·        Много неща;
·        Много важни неща;
·        Научих много неща;
·        Че трябва да приемаме другите такива каквито са;
·        Че трябва да си съпричастен към всеки ;
·        Че тя е важна част от нашия живот. Че трябва да проявявам толерантност за да бъда уважван от другите;
·        Че трябва да бъдем толерантни към хората от другите  раси и етноси;
·        Каквото съм знаела до днес. Нищо ново;
·        Толерантността означава за мен разбирателство, склонност към приемане на различните по цвят на кожата, религията, народност и разбиране;
·        Въпреки различията в мирогледа, външността и религията всички сме хора;
·        Нещо хубаво. Да уважаваш самоличността и културата на другия.
Изводът е че учениците правилно рабират и тълкуват принципите на толерантност – макар и доста опростено. Личи си вътрешната им убеденост и здравите им позиции  за толерантността.
         6. Подобриха ли се езиковите Ви компетенции?
·        Да разбира се. Постоянно говорех на друг език;
·        Определено да;
·        В известен смисъл да;
·        Да и то доста;
·        Без отговор;
·        Да развиха се езиковите ми компетенции и сега комуникирам с чужденците и съучениците си на АЕ;
·        Не;
·        Не;
·        Останха си същите;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да определено;
·        Да много;
·        Да и то доста;
·        Да много;
·        Разбира се;
·        Да подобриха се защото постоянно езикът ти помага да общуваш, научаваш все повече и по-нови неща.
Изводът е че визитата малко или много е подобрила езиковите компетенции на учениците.
         7. Какво Ви направи най-голямо впечатление по време на визитата? /дейност, човек, момент /.
·        Направи ми впечатление, че всички бяха с различни характери и предпочитания, но въпреки това станахме един голям отбор. Допълвахме се взаимно;
·        Човек;
·        Човек;
·        Колко мили и емоционални бяха някой от участниците и колко близки станахме;
·        Това, че може много да се привържеш към хора, които почти не познаваш;
·        Най-голямо впечатление може би направи това, че всички се разбирахме, помагахме си. Това наистина е много важно;
·        Най-голямо впечатление ми направи полският отбор;
·        Всички бяха страхотни и всеки един момент беше хубав;
·        Посещението в София;
·        Екипите бяха страхотни.
·        Дейностите, хората и незабравимите моменти, които остават след тях;
·        Дейностите, хората и незабравимите моменти;
·        По време на презентациите когато някой от унгарците прознасяха грешно school имаше подигравателни коментари;
·        Таблата;
·        Без отговор;
·        Без отговор;
·        Без отговор;
·        Полският отбор,бяха много комуникативни личности;
·        Много неща, хората, заниманията, екскурзиите;
·        Пяха наши песни, танцуваха с нас на нашата музика;
·        Хората и различията им. Държанието  им и презентациите им.
Анкетираните са впечатлени от това, че въпреки различията си екипите се разбират помежду си, че на тази възраст имат сходни желания, предпочитания, в музиката, танците и др. всички  оценяват положително екскурзиите и презентациите, което говори, че учениците искат да научават новостите за живота на другите по метода на „откривателството”, от собствени впечатления и усещания при посещението на музеите и другите забележителни  и интересни места, които са били посетени.
8. По време на кои дейности се забавлявахте най-много? Кои Ви харесаха
най-много ?
·        Пътуването до София и прощалната вечеря, както и свободните часове прекарани извън училище;
·        Всички дейности;
·        Всяка дейност беше различна и приятна;
·        Бачково и София;
·        На всички дейности се забавлявах. Всички ми харесаха;
·        Забавлявах се на посрещането, разходката в София и други;
·        По време на посрещането;
·        Посрещането;
·        Посрещането;
·        Във всеки един момент се забавлявах и ми беше интересно;
·        Във всеки момент се забавлявах и всичко беше страхотно;
·        Всички дейности бяха забавни и всички се забавлявахме;
·        Посещението в София и партито;
·        Всичко ми хареса;
·        Забавлявах се на всички дейности, но на прощалното парти беше най-хубаво;
·        Няма такива, всички бяха забавни;
·        Когато участвахме с другите отбори в подреждането на пъзела и дейностите по него;
·        По време на екскурзиите и в ресторанта;
·        Най-много ми хареса правенето на пъзела, пътуването до София и прощалната вечиря.
Учениците с удоволствие и голяма ангажираност са участвали във всички мероприятия, което говори, че те са подбрани правилно от ръководителите. Особенно се харесват масовите мероприятия с участието на всички отбори.
9. Какво се промени у Вас?
·        Промених се по отношение на хората. Научих се, че колкото и различни характери и народности да сме, има много неща, които ни свързват;
·        Научих какво е любов;
·        Научих какво е любов;
·        Не съм се променила особено;
·        Това, че мога да общувам по-добре на АЕ;
·        Научих се да бъда по-отговорна, да вземам важни решения и да бъда по-толерантна отколкото съм;
·        Нищо;
·        Имам повече знания;
·        Нищо;
·        Общуването ми се промени;
·        Станах по-толерантна и търпелива;
·        Станах по-търпелива;
·        Нищо;
·        Нищо;
·        Станах по-толерантна и търпелива;
·        Промени се комуникативността ми;
·        Без отговор;
·        Станах по толерантен човек;
·        Може би до някъде мирогледът ми;
·        Станах по толерантен човек;
·        Засили се чувството ми за толерантност,търпимост и спокойствие;
·        Това че мога да общувам по-добре на АЕ.
Явно е, че визитата  е довела до положителни промени във всички участници, в посока към   -  по-добър, по-търпелив, по-спокоен, по-толерантен, каквато е целта на проекта.
          10.Как ще продължите в бъдеще.
·     Ако имам възможност бих направила самата аз такива проекти;
·     Ще се старая да участвам във всяка визита, която се организира;
·     Смятам още дълго време да се занимавам с подобен вид дейност;
·     Надявам се да се съберем отнова е да се забавляваме;
·     Без отговор;
·     Ще продължавам да съм толерантна и да помагам и разбирам различните от мен;
·     Не знам. На където ме отвее вятъра;
·     Все така;
·     Все така;
·     Ще продължим да комуникираме помежду си с всички отбори;
·     Ще продължим връзката;
·     Надявам се да поддържаме връзка с всички отбори;
·     Както и до сега;
·     Както и до сега;
·     Ще продължим да поддържаме връзка;
·     Със сигурност ще ставам по-толерантна, още по-отговорна и разумна когато участвам във визитите;
·     След свършването на проекта смятам да поддържам връзка с отборите;
·     Ще продължа да поддържам връзка;
·     Ще продължа да поддържам връзка;
·     Надявам се да поддържаме връзка с всички отбори;
·     Ще продължим да комуникираме помежду си с всички отбори;
·     След свършването на проекта смятам да поддържам връзка с отборите.
Почти всички участници искат да поддържат връзката си с другите отбори. Има готовност и стремеж към по-голямо участие в организиране на бъдещи визити.
          11. Смятате ли, че „още една тухла в стената на нетолерантността и предразсъдъците е свалена”.
·        Да смятам.докато продължават да се правят подобни мероприятия ще бъдат „свалени тухлите” и накрая тази нетолерантност и предразсъдъци ще останат на заден план;
·        Да;
·        Определено;
·        Определено;
·        Да, определено;
·        Да, определено мисля,че е така.  Като контактуваме с хора от различни култури, ние разширяваме своя кръгозор. По този начин ние започваме да мислим по рационално за сивите дни, които съществуват в живота ни и ни поучават;
·        Мисля че да;
·        Да смятам;
·        Мисля, че да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Да;
·        Сигурно;
·        Да;
·        Да;
·        Без отговор;
·        Без отговор;
·        Без отговор;
·        Определено! И за сметка на това се постави още една тухла в стената на толерантността и приятелството;
·        Да смятам, защото колкото повече мероприятия се правят, толкова повече тухли ще падат от страна на нетолерантността и предразсъдъците;
·        Ако беше само една тухла – добре, но е още по-добре защото паднаха ДВЕ от двете страни – Нашата и Тяхната.
Явно е, че участниците правилно разбират дейността по проекта и вярно и точно разчитат сигналите от изпълнението на мероприятията. Може със сигурност да се отчете, че работата по проекта е повлияла положително върху мисленето и поведението н а учениците. Усеща се, че те са израстнали духовно на по-високо ниво, и мотивацията им за по-целенасочено и задълбочено участие в учебния процес като цяло е по-голяма.

Няма коментари:

Публикуване на коментар