4.07.2011 г.

Evaluation reports

Анализ на анкета № 1 – 11 въпроса

         Анализът е направен на база представителна извадка – произволно подбрани 22 анкетни листа.Интервюирани са 22 участника в училищния екип на проекта .Всички повече или по- малко са участвали в подготовката и провеждането на мероприятията по срещата на T.I.M.E. Отговорите на въпросите са ситуирани каго – положителни; отрицателни; и неопределени. Участниците могат да дават само по един отговор. На въпроси №4,7 и 10 могат да дават повече от един. Целта при тях е да се подберат точните качества и умения, които участниците са приложили и в кои конкретни мероприятия. Затова и при тези въпроси отговорите са повече от 22, но и не всички участници са дали повече от един отговор. Анализът е направен на всеки въпрос по отделно в зависимост от отговорите.
         Целта на анкетата е да даде отговор на въпрсите : дали мероприятията са обвързани с темата на проекта; доколко е полезно участието в такива проекти.
1.     Участвахте ли в мероприятията на срещата?
ДА -82% - 18 човека; НЕ – 0%; В НЯКОИ – 18% - 4 човека.  Видно е че всички анкетирани са участници в мероприятията по срещата, като активността преобладава.
2.     Участвахте ли в подготовката и провеждането на мероприятията?
ДА – 82% -18 човека; НЕ – 9% - 2 човека; В НЯКОИ – 9% - 2 човека. От резултатите може да се направи  извод, че участниците са искрени в отговорите си, /сравнени с въпрос №1/ и може да се вярва на отговорите им с достатъчна степен на достоверност. Само двама човека не са участвали в подготовката.
3.     Смятате ли, че от срещите има полза?
ДА – 100% - 22 човека. Единодушието не може да даде еднозначен отговор дали  е заради   „ купона „ или е заради вътрешна потребност и необходимост, но положителното е налице – срещи, вместо комфронтация.
         4.Кои от уменията си упражнихте и приложихте?
Дават се повече от един отговор. АЕ – 32% - 11отговора; Комуникативни умения – 29% - 10 отговора; Творчески – 9% - 3 отговора; нито едно от посочените - 9% - 3 отговора; Всички посочени – 21%  - 7 отговора. Вижда се , че 91% - 19 човека са приложили основните умения заложени като цели в проекта и само трима човека са имали други цели и може да се гадае в каква посока са – само за „купона” или, че са извън училището.
         5. Разчупиха ли срещите с връстници от други страни някои  стериотипи
и/или освободиха ли Ви от някои предразсъдъци или комплекси?
ДА -  41% - 9 човека; НЕ – 18 % - 4 човека; ДОНЯКЪДЕ – 41 % - 9 човека. Вижда се,че повече от анкетираните имат някаква промяна във вижданията си, в увереността си, във възможностите си, и в преодоляване на  страховете си от общуването с връстници от други народи. Резултатите са условни, тъй като анкетата не отчита степента на владеене на АЕ, което е много различно при участниците и оказва силно влияние върху вида на отговорите. Отговорите До- някъде – 9 души, които може би са по-слаби по езика, радват, защото и те имат  промяна, макар и по-слаба.
         6. Смятате ли че тези срещи Ви направиха по-толерантни към другите,към културните и личностни различия?
ДА – 68% - 15 човека; НЕ – 0%; ДОНЯКЪДЕ – 32% - 7 човека. Вижда се че всички участници малко или много са станали по-толерантни,или поне са си задали въпроса за толерантността и са си отговорили в положителна посока,което още веднаж потвърждава правилността на темата и целите на проекта. Дава се добър отговор, че по този въпрос трябва да се работи непрекъснато и в бъдеще с всички подрастващи,като разширяват и обновяват формите и методите на работа.
         7. Как ще определите срещата като цяло?
Дават се повече от един отговор. ПОЛЗОТВОРНА – 15% - 6 отговора; ВЪЛНУВАЩА – 35% -14 отговора; НЕЗАБРАВИМА – 45% - 18 отговора. Отговорите са градирани умишлено. Вижда се че всички са удоволетворени и оценят положително провеждането на такива срещи. СКУЧНА – 5% - 2 отговора. Разбираемо е , когато не говориш добре АЕ и имаш други цели при участието си.
         8. Бихте ли участвали в друга такава?
ДА – 91% - 20 човека; НЕ – 0%; МОЖЕ БИ – 9% - 2 човека. Горните изводи се потвърждават. Даже и тези двама,за които тя е „скучна”се надяват и тайно желаят пак да участват.
         9. Смятате ли че има полза от такива проекти?
ДА – 100% - 22 човека. Единодушие. Резултатът потвърждава  нуждата от повече проекти и извода,че децата искат да работят, но трябва да се организират от ръководители и да се обхванат максимален брой ученици.
         10. Кое от мероприятията по време на срещата Ви хареса  най-много?
Дават се повече от един отговор. Посещение на места, свързани с толерантността в град София – 8% - 2 отговора; Посрещането – 16% - 4 отговора; Засаждането на дръвче в алеята на толерантността – 8% - 2 отговора; Фестивал на толерантността 8% - 2 отговора; Нито едно – 0%; Всички – 52% - 13 отговора; Други – 16% - 4 отговора. Вижда се че предпочитанията са различни, но се разбира, че всички мероприятия са желани.Няма мероприятия, които да не са се харесали или проведени насила. Налага се извода,че има предварително обсъждане и подборът е направен добре – съобразени са целите на проекта и     общите и специални предпочитания на участниците.
         11. По ясно ли осъзнавате необходиммостта от популяризиране на европейските стойности чрез различни форми на дейност?
ДА – 50% - 11 човека; НЕ – 5% - 1 човек; ДО ИЗВЕСТНА СТЕПЕН – 45% -10 човека. Може да се направи извод,че чрез тези проекти европейските ценности все повече ще се сближават, уеднаквяват и развиват в посока на взаимно разбиране и толерантност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар